Малките неразположения на бременността

Смущения на съня

По време на бременността нуждите Ви от сън нарастват, но не винаги е лесно да се наспите добре... Особено в края на бременността големината на корема и движенията на бебето могат да смущават съня Ви, който става по-лек, не така укрепващ, с по-чести събуждания през нощта. Ето няколко съвета, които ще Ви помогнат за преодоляване на безсънието:
 

  • Хранете се леко вечер.
  • Практикувайте някаква физически занимания: физическите упражнения уморяват тялото и освобождават ендорфини, които отпускат и създават усещане за благосъстояние.
  • Вземайте си топла вана и изпивайте чаша чай – липов, от портокалов цвят или лайка – преди лягане.
  • Не се съпротивлявайте на съня: лягайте си още при първите признаци на умора след яденето. Храносмилането всъщност спомага за заспиването.
  • Използвайте почивните дни, за да се възползвате от възможността за сутрешна и следобедна дрямка.
  • Придобийте навика за кратък период на отпускане преди лягане: дишайте дълбоко, без да мислите за нищо, слушайте лека музика…
  • Уверете се, че не страдате от магнезиев дефицит, тъй като това може да предизвика нощни спазми и неприятно боцкане в краката, които да смущават съня Ви.
  • И накрая, ако безсънието продължава, приемете тези периоди на будност през нощта – организмът Ви се подготвя за нощите с накъсан сън, които ще дойдат след раждането на бебето! Запалете нощната лампа и отворете хубав роман, докато очаквате сънят да се завърне. Избягвайте обаче да гледате телевизия, тъй като тя стимулира мозъчната функция и може да Ви попречи да заспите отново.


 

Коментирайте статията

ИЗПРАЩАНЕ