Възстановяване на тялото след раждане

Връщане към физически занимания

След раждане заниманията с физическа дейност, съчетани с балансирано хранене, ще Ви помогнат да преобразите фигурата си. Въпреки това трябва и да щадите тялото си през първите месеци след раждането, затова изберете подходящи физически упражнения!
 

  • След спиране на кървенето в следродилния период: ходене.
  • След шест седмици: плуване.
  • След рехабилитацията на перинеума: коремни упражнения.
  • След 4 месеца: спортове, свързани със сърдечносъдовата система, в зала или на открито (тенис, спортно плуване, колоездене).
  • След една година: бягане и всички останали спортове.


Ето няколко примера за упражнения, които можете да правите вкъщи всеки ден:
 

  • За облекчаване на гърба (да се изпълнява от първия месец)
    • Легнала по гръб, с извити крака, с пети до седалището и ръце, поставени върху корема, глава на пода, прибрана брадичка, наклонете леко таза напред, като гърбът е залепен за пода.
    • Когато издишвате, издигайте таза и го отпускайте на пода, когато вдишвате.
    • Задръжте тази поза 10 минути, като издишвате през устата.

       
  • За тонизиране на корема (да се изпълнява след рехабилитацията на перинеума)
     
  • Легнала на земята, с прибрана брадичка, подгънати колене, крака във въздуха, поставете ръце върху коленете.
  • Без да се движите, натискайте с ръце към коленете и с колене към ръцете в продължение на 20 секунди.
  • Повторете упражнението 6 пъти с 30 секунди почивка между тях.

     
  • За стягане на бедрата и мускулите на раменете
     
  • Седнала на стол, с крака, раздалечени на ширината на ханша, поставете ръце върху коленете.
  • Ръцете натискат коленете, за да ги съберат, а коленете се съпротивляват.
  • Задръжте това положение в продължение на 30 секунди.
  • Повторете упражнението 4 пъти с 20 до 30 секунди почивка между тях.


 

Коментирайте статията

ИЗПРАЩАНЕ